Alla inlägg under november 2009

Av Linus Björkman - 28 november 2009 07:07

 God Morgon,


Pepparkaksgumman & Pepperkaksgubben är döda. De avled sent igår kväll.

Vid 22-tiden fick pepparkakspolisen in ett larm om störningar i deras hus. Det har vart en del incidenter i pepparkakeland de senaste månaderna, med rivaliserande ligor.


  


EXTRA EXTRA!


Smurfarna är gripna skäligen misstänkta för mord på pepparkaksgubben och pepparkaksgumman och vandalisering av deras hus. Pepparkakspolisen säger att bevisningen är otvivelaktig.

Av Linus Björkman - 22 november 2009 22:31

I sommras så var jag och Jensen i Montenegro, vi besökte även Albanien, Kroatien och Bosnien & Hercegovina. Alldeles nyss så kände jag en stark längtan till Balkan. Jag har gjort det ofta sedan vi var där. Det är något alldeles speciellt med Balkan. För det första så är det obeskrivligt vackert där. Vattnet är kristall klart, de har den perfekt maten, solen skiner jämt, människorna är otroligt trevliga (trots att deras engelska kunskaper är begränsade) och framförallt Balkan har en speciell mystik över sig.


En sak med Balkan som jag finner intressant är att gränserna mellan länderna är oklara. Visst finns det politiska gränser, men folkslagen och språken tar inte hänsyn till dessa gränser, eller om man väder på det, de politiska gränserna tar inte hänsyn till folken och språken. Trots att det var ett väldigt stort krig där för bara 10 år sedan, så finns det ett lugn där. Ett lugn som jag aldrig tidigare upplevt. Kulturskatterna är många och facsinerande och det finns en atmosfär av medmännslighet. 


Som många av mina nära och kära vet så älskar jag Sverige, men tyvärr så avskyr jag det svenska klimatet på hösten och vintern. Det är mörkt, kallt och deprimerande. Jag tror det ligger lite i släkten. Min farmor är ifrån Finland, ungefär vid polcirkeln, hon om någon borde ju vara van vid mörker och kyla, men hon tål det inte. Samma sak med min pappa, i alla fall när det gäller mörkret. Jag är likadan, jag avskyr mörkret. Men mest av allt så avskyr jag kyla.


Jag pratade med en montengrinier när vi var i Montenegro, och han sa att de blir som kallast +12 grader vid den montenegrinska kusten på vintern. Det blåser och det regnar. Men det blir inte kallt. 


Nu i kylan och mörkret så saknar jag Balkan. Inte bara pga av vädret, utan pga av allt annat jag beskrivit. Min dröm är faktiskt att kunna bo vår och sommar i Sverige och höst och vinter på Balkan.

Av Linus Björkman - 22 november 2009 21:19

Folkpartiet har tidigare idag avslutat sitt landsmöte och flera viktiga beslut har tagits inför valet 2010. Som en sann alliansvän (blåmoderat) har jag bevakat landsmötet noggrant. De viktigaste besluten som tagits;


1. Avskaffandet av värnskatten 

2. Ja till utbyggnad av kärnkraften

3. Möjlighet till längre fängelsestraff än de befintliga

4. Ingen tredelad föräldraförsäkring

5. Engelska ifrån första klass

6. Förstatligad skola

7. Kinesiska på gymnasiet

8. Barnkonventionen som svensklag

9. Handlingsplan för att äldre ska kunna jobba längre

10. Handlingsplan för höjning av statusen i läraryrket


UTAN INBÖRDES ORDNING


Folkpartiet har efter sitt landsmöte återigen visat att man är det starkaste skolpartiet. En tittel som socialdemokraterna ville "återta" ifrån folkpartiet men fatalt misslyckats med. Utbyggnaden av kärnkraften är viktig för svensk energipolitik och den svenska energiförsörjningen. Avskaffandet av värnskatten kommer inte en sekund försent, varför ska man bestraffas för att man har lyckats i livet? En annan mycket viktig fråga är de förlängda fängelsestraffen, vi har alldeles för snälla straff i Sverige, i fallen överlagt mord och pedofili är straffen inte i närheten av vad de borde vara, så detta beslutet välkommnas verkligen!


Den 1:a januari, då börjar kampen om Sveriges förtroende i nästa riksdagsval på allvar, och alliansen har ett mycket starkt startfällt. Vi ska lyckas även detta valet, ingen röd-grön kartell i regeringen och inga sverigedemokrater i riksdagen!

Av Linus Björkman - 21 november 2009 15:03

Igår fick jag en stark längtan efter snö, vilket är konstigt eftersom jag inte ens gillar snö. Tänk och sitta i en liten stuga i alperna med bara snö som sin enda granne. Bara i några dagar. Tankarna utvecklades och jag kom och tänka på när jag var liten och vi var på tomteland i Rovaniemi (Finland) och fick en barnslig längtan att åka dit. Tänk er mig och alla barn.....haha!


Jag längtar verkligen efter lovet nu, det är mycket i skolan just nu och då blir det automatiskt att man längtar efter ledighet. Det ska bli så skönt att få ta det lungt, umgås med Jensen och doggy, titta på tv, sova ut och framförallt läsa en bok. Det var så länge sen, jag har så mycket att läsa i skolan så jag kan inte läsa en skönlitterär bok, och det är så tråkigt!


Ulla min älskade vän, hoppas att dina tänder mår bra nu, det lät så obehagligt att du skulle operera dem, måste göra skit ont, men nu blir de fina och vita igen!


 


Hittade den här fina bilden på min dator, det är min farmors landställe. Min pappa har tagit bilden, tänk om solen kunde skina sådär just nu, så att man inte dör av D-vitamins brist...... 


Av Linus Björkman - 18 november 2009 18:26

Man kan inte döpa ett barn till Kamelu (eller vad du nu sa :P)


men tack och lov hittade jag en sida med namn ifrån det där landet som du ville ha ifrån.


Here's the short list;                                 Här är ifrån ett annat trevligt land;



Atilla                                Ayla                               Achilles                 Ariadne 

Cihan                                 Dilara                            Aeneas                  Artemis 

Deniz                                 Asena                            Paris                      Cassandra

Metin                                                                      Pericles                  Eleni

Orhan                                                                     Anastasius               Despina                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              





PUSS

Av Linus Björkman - 18 november 2009 14:18

Efter att ha fått ett klagomål av zebraflickan så skriver jag igen då, haha hade faktiskt glömt bort att jag hade den här. Så går det när man är senil-dement och lider av Alzhemiers. 


Jag har haft ett krig... med en gammal GAMMAL gubben och en gammal GAMMAL kärring, de har kommit in på min arbetsplats tre gånger och skrikit, hotat mig och förolämpat mig. Tillslut så brast det för mig och jag bad dem vänligt och bestämt att dra åt helvete och inte visa sin fula och rynkiga ansikten där igen! Jag förstår mig inte på gamla människor, om de bara kunde lära sig att lyssna och förstå att hela världen inte är emot dem i någon slags konspiration, så skulle allt vara bättre. Tillägg till detta är att jag HATAR Telenor, de som jobbar där är helt jävla IQ befriade.


Har praktiserat nu i tre dagar i en liten skola i närheten av vart jag bor, det är underbart att praktisera. Men det är så tragiskt hur korkade högstadielever är. Jag tyckte skolan var slapp när jag gick på högstadiet, men herregud vad slapp den är nu, och eleverna beter sig som jag vet inte vad. Tyvärr är det så att lärarna inte kan göra något åt saken. Säger de något till eleverna så kan de förlora jobbet för: diskriminering, mobbing, trakasserier. Om de skulle (gud förbjuder) röra en elev så kan det vara sexuella trakasserier eller misshandel. Så tyvärr har eleverna övertaget, och det är jätte synd, framförallt för dem för de kommer inte kunna någonting när de går ut grundskolan. Det måste ske förändring!


Ida! Jag älskar din nya väska! 

Av Linus Björkman - 12 november 2009 16:49

Tänk att när man har sovmorgon så kan man inte sova. Jag får alltid ångest om jag sover längre än till halv nio, då känner jag mig som en "dålig" människa. Började också denna dag med en sur jävla smoothie, jag är så nyttig så snart kommer Anna Skipper att uppenbara sig när jag ligger utsvulten på soffan.


Jag var i mitt lokala centrum som har ett helt "fantastiskt" utbud...

Jag skulle köpa, skor, tröja och jeans till Jensen, det gick hur bra som helst för en gångsskull, utom att jag fick springa 128 gånger mellan två av butikerna för de har något konstigt samarbete. Själv köpte jag ett par svarta läder handskar för att matcha min jacka, skitsnygga. Träffade på min kollega som påpekade att min mössa såg väldigt rysk ut...

Jaja. Jag hade hoppats på något i stil med, gullig, varm, snygg eller häftig. Men nej den ser rysk ut! 


Hämtade doggy på Jensens jobb, han var så lycklig (vilket han absolut inte brukar vara när han ser mig) så att han pep och klättrade på mig. Sen jag vi i regnrusket, varför kan inte bara hundar åka på semester på hösten och vintern?


Spenderade resten av dagen till att förbereda mig för min praktik nästa vecka. Jag kanske inte har sagt det förut, men jag bor i en sådan där "liten" ort och en av mina bästa kompisar har en väldigt stor familj. Så jag ska givetvis praktisera hos hennes syster, hennes kusin praktiserar hos Jensen. Hon själv jobbar på två av vårdcentralerna här, vilket också hennes bror gör. (Sa jag att hennes mamma är chef för dem också) Ja helt enkelt de är överallt.


Sist men inte minst, så här full och glad kan man vara ibland och det är JÄVLIGT skönt!




  


Av Linus Björkman - 11 november 2009 20:17

Återigen, svart vit film. Det är grått, trist och blött, jag börjar verkligen definiera mig mer och mer  med björnar,

hur skönt vore det inte att bara gå och sova i en trång håla hela vintern utan ett bekymmer i världen. Man får äta upp sig, inte bry sig om vad man stoppar i käften, och sen bara... sova (Hoppas alla jävla björnar har det varmt och skönt i sina hålor)


Idag har jag börjat mitt nya nyttiga liv.(?!?) Jag inledde dagen med en egen tillverkad smoothie, med ungefär en miljon sådana där små frön som finns på hallon, tog ca 40 min att få i sig det sura helvettet. (och ytterligare 30 min att pilla bort alla frön ur tänderna) Jensen hade vart ute med doggy på morgonen, men ändå satt han där och stirrade anklagande på mig vid klockan tio. Var bara att traska ut en stund.


Träffade Clea på eftermiddagen, vi gjorde hennes terapi läxor och sen satt vi och kom på 1001 saker man kan säga till sin psykolog för att se om hon tvångsomhändertar en. Saker i stil med;


  • Jag kan inte sova om det inte ligger ett hästhuvud i hallen
  • Jag tryckte upp tampongen i fel hål och vill inte ta ut den
  • Jag brukar fantisera om att bita av huvudet på min partner efter sex,
    och igår råkade jag bita av hakan på honom
  • Jag tänder på Tomas Di Leva
  • Jag äter hemorröjd salva
  • Jag har sexuella fantasier om sköldpaddor
  • Jag är kär i Anden i Aaladin

osv. Vi har sjuk och tråkig humor. Vi tog också upp ett mysterium, vad gör killar på tjejers toaletter när de sätter på kranen och är borta i 15 min? Skiter de eller rotar de i badrumsskåpet. Ett alternativ på lösning kan vara att fylla badrumsskåpet med diverse äckliga salvor (typ skabbsalva, eksemsalva, kondylomsalva, fotsvampssalva), ett positivt graviditetstest, konstiga sexleksaker ock liknande. Om killen drar fortare än kvickt så är det förmodligen så att han rotar i ditt badrumsskåp, annars se till att skaffa lukta-gott spray till badrummet.


Sist men inte minst, kan inte gamla, sura, bittra, gnälliga människor sluta klaga på precis ALLT, högt och ljudligt på bussen. Man får lust att slita av sig armen och kasta den på dem. Om det nu är fel på allt och alla, gå inte UT DÅ FÖR FAAN! 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards